Saturday, October 14, 2023

Aging with aged parent

看到父母变老的恐惧是真实的。 这是我的应对方法。Kàn dào fùmǔ biàn lǎo de kǒngjù shì zhēnshí de. Zhè shì wǒ de yìngduì fāngfǎ.

EMOTIONAL HEALTH

The terror of seeing your parents getting older is real. Here’s how I coped with it

Going from “my daddy strongest” to “daddy, please wear your knee cap” was way too difficult to cope with. Here's a glimpse of my journey.

Nurture the bond with your parents by spending quality time with them. 

 

Childhood routine: Wake up, get fed, play basketball with mommy all evening, come back into daddy’s tired arms and dance with him to my favourite songs, despite his whole day’s exhaustion.


Enter adolescence: Brisk walk with mom through the mall for several hours only so both of us could get perfect outfits, get picked up and dropped off at coaching classes by the strong woman, get nagged and called by dad several times until I was back home from a birthday party.


And finally, adulthood: Leave for the day’s work after saying bye to a mother in meditation and a father reading the newspaper with a pair of eyeglasses and come back to both parents relaxing on the sofa and simply heading to the bed after dinner.


Knock, knock! Reality check here

As I grew older, so did my parents. In fact, they were ageing—more and more each day, falling sick more often, becoming weaker, and giving up on their passions. The worst part?


There was nothing I could do about it, except, die a little more inside, every time mom would complain of a joint ache and dad had to put on his eyeglasses to read the newspaper. Many occasions, he forgotten where he left his eyeglasses. 


Months of depression, several anxiety attacks, and a lot of paranoia later, I realised, it was affecting me more than I ever anticipated.


Until I decided to put up a strong fight against it.


I took the first step of acceptance

I think fear of loss—especially that of the parents–is multi-layered. It can range from, “what will I do without them?” to “why are my heroic parents suddenly so weak?” to “who will love me as much as they do?” to having to move from “being taken care of” to actually becoming a caretaker yourself. At least that’s what I experienced.


However, acceptance is that tool that helped me fight the fear. Acceptance of time playing its part, acceptance of ageing and loss being an inevitable part of life, acceptance of moving on to the next stage of life.

Give your ageing parents that much-needed emotional support. 

And I changed my focus

Needless to say, there was nothing in my power that I could do to possibly stop my parents from ageing. So, instead of letting anxiety consume me, I decided to live in the present and focus on the things that were in my control.


Getting them a yoga instructor, teaching them to use technology for their convenience, shouldering their responsibilities, spending more time with them, reassuring them when they got paranoid, making sure they’re taking medicines on time, and taking them for regular health check-ups—this is what I started spending my energy on instead of sulking and worrying.


Letting my parents know helped too

For the longest time, I felt like expressing my fears in front of my parents would be the biggest mistake of my life. But once I did, they actually started taking better care of themselves after realising how much their well-being affected me.


Surely, communication helps. However, doing it the right way is also important. A calm demeanour, a polite tone, and a lot of love in my eyes is how I came out to them about my fear.


Lastly, I started taking care of myself

The period of grief, fear, and anxiety is the time when you need to take care of yourself more than ever. Just like my parents needed more time and attention from me at this stage of their lives, I needed more attention from myself as well.


This began with seeking solace in trusted friends and venting out my feelings regularly—minus the fear of judgements, of course. This was followed by a strict exercise routine to reduce the stress hormones and release the happy hormones in the body to naturally feel better about myself and well—my situation.


Eating a balanced meal along with my parents was another step that helped me stay sane while promoting good health for my parents as well. And some time alone to introspect, retrospect, and stand back up helped a great deal too.


Thankfully, in my case, all the emotional support and counselling from wise friends helped me through it. However, if you could relate to my situation and are unable to cope with it yourself, please do reach out to a professional for help. I know how overwhelming it can be, trust me.


 

 


So, give it a thought and make an informed decision for yourself.

情绪健康

 看到父母变老的恐惧是真实的。 这是我的应对方法

 从“我爸爸最强”到“爸爸,请戴上你的护膝”太难应付了。 这是我的旅程的一瞥。

 通过与父母共度美好时光,培养与父母的联系。


 童年的例行公事:起床,吃饭,整个晚上和妈妈打篮球,回到爸爸疲惫的怀抱,和他一起跳舞,伴随着我最喜欢的歌曲,尽管他一整天都很疲惫。


 进入青春期:和妈妈在商场里快步走几个小时,只是为了能买到完美的衣服,被女强人接送去辅导班,被爸爸唠叨、打电话好几次,直到我回到家 来自生日聚会。

 最后,成年期:告别沉思中的母亲和戴着眼镜看报纸的父亲后,去上班,回到父母在沙发上放松的地方,晚饭后简单地上床睡觉。

敲,敲! 现实检查在这里

 随着我长大,我的父母也长大了。 事实上,他们正在衰老——一天比一天衰老,越来越频繁地生病,变得越来越虚弱,并放弃了自己的激情。 最糟糕的部分?


 我对此无能为力,除了每次妈妈抱怨关节疼痛、爸爸不得不戴上眼镜看报纸时,我只能死得更厉害。 很多时候,他忘记了眼镜放在哪里。


 几个月的抑郁症、几次焦虑症和后来的很多偏执,我意识到,它对我的​​影响比我预想的要大。


 直到我决定坚决与之抗争。


 我迈出了接受的第一步

 我认为对失去的恐惧——尤其是父母的恐惧——是多层次的。 它的范围可以是“没有它们我该怎么办?” 到“为什么我英雄的父母突然变得如此软弱?” “谁会像他们一样爱我?” 必须从“被照顾”转变为真正成为自己的看护者。 至少我是这么经历的。


 然而,接受是帮助我战胜恐惧的工具。 接受时间的作用,接受衰老和丧失是生活中不可避免的一部分,接受进入人生的下一个阶段。

 为年迈的父母提供急需的情感支持。

 我改变了我的焦点

 不用说,我无力阻止父母变老。 因此,我决定活在当下,专注于我能控制的事情,而不是让焦虑吞噬我。


 给他们找个瑜伽教练,教他们使用方便的科技,承担他们的责任,花更多的时间陪伴他们,在他们偏执时安抚他们,确保他们按时服药,定期带他们做健康检查—— ups——这就是我开始花费精力而不是生闷气和担心的事情。


 让我的父母知道也有帮助

 在很长一段时间里,我觉得在父母面前表达我的恐惧将是我一生中最大的错误。 但一旦我这样做了,他们在意识到他们的幸福对我有多大影响后,实际上开始更好地照顾自己。


 当然,沟通有帮助。 然而,以正确的方式去做也很重要。 我以平静的举止、礼貌的语气和眼中充满爱意的方式向他们表达了我的恐惧。


 最后,我开始照顾自己

 在悲伤、恐惧和焦虑的时期,你比以往任何时候都更需要照顾自己。 就像我的父母在他们人生的这个阶段需要我更多的时间和关注一样,我自己也需要更多的关注。


 首先是向值得信赖的朋友寻求安慰,并定期宣泄我的感受——当然,要排除对评判的恐惧。 接下来是严格的日常锻炼,以减少压力荷尔蒙并释放体内的快乐荷尔蒙,从而自然地对自己和我的处境感觉更好。


 与父母一起吃均衡的膳食是帮助我保持理智的另一个步骤,同时也促进了我父母的健康。 独处一段时间进行反省、回顾和重新站起来也有很大帮助。


 值得庆幸的是,就我而言,明智朋友的所有情感支持和咨询都帮助我度过了难关。 但是,如果您能体会到我的情况并且自己无法应对,请务必向专业人士寻求帮助。 我知道这有多令人难以承受,相信我。

 

 因此,请考虑一下并为自己做出明智的决定。

(French) 

SANTÉ ÉMOTIONNELLE

 La terreur de voir ses parents vieillir est réelle. Voici comment j'ai géré cela

 Passer de « mon papa le plus fort » à « papa, s'il te plaît, porte ta rotule » était bien trop difficile à gérer. Voici un aperçu de mon parcours.

 Entretenez le lien avec vos parents en passant du temps de qualité avec eux.


 Routine de l'enfance : se réveiller, se nourrir, jouer au basket avec maman toute la soirée, revenir dans les bras fatigués de papa et danser avec lui sur mes chansons préférées, malgré sa fatigue de toute la journée.


 Entrez dans l'adolescence : marchez rapidement avec maman dans le centre commercial pendant plusieurs heures seulement pour que nous puissions tous les deux obtenir des tenues parfaites, être récupérés et déposés aux cours de coaching par la femme forte, être harcelés et appelés par papa plusieurs fois jusqu'à ce que je sois de retour à la maison. d'une fête d'anniversaire.

 Et enfin, l’âge adulte : partir au travail après avoir dit au revoir à une mère en méditation et à un père lisant le journal avec une paire de lunettes et revenir vers les deux parents se reposant sur le canapé et se dirigeant simplement vers le lit après le dîner.

Toc Toc!  Vérifiez la réalité ici

 En grandissant, mes parents aussi.  En fait, ils vieillissaient de plus en plus chaque jour, tombaient plus souvent malades, s'affaiblissaient et abandonnaient leurs passions.  La pire partie?


 Je ne pouvais rien y faire, sauf mourir un peu plus intérieurement, à chaque fois que maman se plaignait d'une douleur articulaire et que papa devait mettre ses lunettes pour lire le journal.  À plusieurs reprises, il a oublié où il avait laissé ses lunettes.


 Des mois de dépression, plusieurs crises d'angoisse et beaucoup de paranoïa plus tard, j'ai réalisé que cela m'affectait plus que je ne l'avais imaginé.


 Jusqu’à ce que je décide de mener une lutte acharnée contre cela.


 J'ai fait le premier pas de l'acceptation

 Je pense que la peur de la perte, en particulier celle des parents, comporte plusieurs niveaux.  Cela peut aller de « que vais-je faire sans eux ? »  à « pourquoi mes parents héroïques sont-ils soudainement si faibles ? »  à "qui m'aimera autant qu'eux?"  au fait de devoir passer du statut de « être pris en charge » à celui de devenir vous-même un gardien.  C'est du moins ce que j'ai vécu.


 Cependant, l’acceptation est cet outil qui m’a aidé à combattre la peur.  Accepter que le temps joue son rôle, accepter le vieillissement et la perte comme une partie inévitable de la vie, accepter de passer à l'étape suivante de la vie.

 Offrez à vos parents vieillissants le soutien émotionnel dont ils ont tant besoin.


 Et j'ai changé d'orientation

 Inutile de dire que je ne pouvais rien faire pour empêcher mes parents de vieillir.  Alors, au lieu de laisser l’anxiété me consumer, j’ai décidé de vivre dans le présent et de me concentrer sur les choses qui étaient sous mon contrôle.


 Leur trouver un professeur de yoga, leur apprendre à utiliser la technologie à leur convenance, assumer leurs responsabilités, passer plus de temps avec eux, les rassurer lorsqu'ils deviennent paranoïaques, s'assurer qu'ils prennent leurs médicaments à temps et les emmener régulièrement pour un bilan de santé.  ups - c'est à cela que j'ai commencé à dépenser mon énergie au lieu de bouder et de m'inquiéter.


 Le faire savoir à mes parents a aussi aidé

 Pendant très longtemps, j’ai eu l’impression qu’exprimer mes peurs devant mes parents serait la plus grosse erreur de ma vie.  Mais une fois que je l’ai fait, ils ont commencé à mieux prendre soin d’eux-mêmes après avoir réalisé à quel point leur bien-être m’affectait.


 Certes, la communication aide.  Cependant, il est également important de le faire correctement.  Une attitude calme, un ton poli et beaucoup d’amour dans mes yeux, c’est ainsi que je leur ai fait part de ma peur.


 Enfin, j'ai commencé à prendre soin de moi

 La période de deuil, de peur et d’anxiété est le moment où vous devez plus que jamais prendre soin de vous.  Tout comme mes parents avaient besoin de plus de temps et d’attention de ma part à ce stade de leur vie, j’avais également besoin de plus d’attention de ma part.


 Cela a commencé en cherchant du réconfort auprès d’amis de confiance et en exprimant régulièrement mes sentiments – sans la peur des jugements, bien sûr.  Cela a été suivi d'une routine d'exercices strictes pour réduire les hormones du stress et libérer les hormones du bonheur dans le corps pour me sentir naturellement mieux dans ma peau et bien dans ma situation.


 Manger un repas équilibré avec mes parents était une autre étape qui m'a aidé à rester sain d'esprit tout en favorisant une bonne santé pour mes parents également.  Et passer du temps seul pour introspecter, rétrospecter et prendre du recul a également été très utile.


 Heureusement, dans mon cas, tout le soutien émotionnel et les conseils d'amis sages m'ont aidé à traverser cette épreuve.  Cependant, si vous comprenez ma situation et que vous ne parvenez pas à y faire face vous-même, veuillez contacter un professionnel pour obtenir de l'aide.  Je sais à quel point cela peut être accablant, croyez-moi.


 Alors réfléchissez-y et prenez une décision éclairée par vous-même.


https://www.facebook.com/reel/1295234811133362


6 seeds 6 growth 6 fruits 6 lives 


● Every social system is more or less against nature, and at every moment, nature is at work to reclaim her rights.


French: 

Tout système social est plus ou moins contre nature, et à chaque instant la nature est à l'œuvre pour reprendre ses droits.


Chinese:

每一种社会制度都或多或少地反对自然,而自然每时每刻都在努力收回她的权利。 hanyu pinyin : Měi yī zhǒng shèhuì zhìdù dōu huò duō huò shǎo de fǎnduì zìrán, ér zìrán měi shí měi kè dōu zài nǔlì shōuhuí tā de quánlì.


Malay: 

Setiap sistem sosial lebih kurang menentang alam semula jadi, dan pada setiap saat, alam sedang bekerja untuk menuntut semula haknya. 

Kemudian debu akan kembali ke tanah seperti semula, dan roh akan kembali kepada Allah yang memberikannya.

 Kesia-siaan kesia-siaan, kata pengkhotbah; semuanya sia-sia.

 Dan lebih-lebih lagi, kerana pendakwah itu bijak, dia masih mengajar orang pengetahuan; ya, dia memberi perhatian yang baik, dan mencari, dan mengatur banyak peribahasa.


 Nà shí, chéntǔ bì guīyú dàdì, línghún réng guīyú cìyǔ tā de shàngdì. 那时,尘土必归于大地,灵魂仍归于赐予它的上帝。

 Chuánjiào shì shuō, xūróng de xūróng; yīqiè dōu shì xūkōng. 传教士说,虚荣的虚荣; 一切都是虚空。

 Érqiě, yóuyú chuánjiào shì shì míngzhì de, tā réngrán jiàodǎo rénmen zhīshì; shì de, tā hěn xìxīn, zhǎo chū bìng zhěnglǐle xǔduō yànyǔ. 而且,由于传教士是明智的,他仍然教导人们知识; 是的,他很细心,找出并整理了许多谚语。


French: Alors la poussière retournera à la terre telle qu'elle était, et l'esprit retournera à Dieu qui l'a donné.

 Vanité des vanités, dit le prédicateur ; tout est vanité.

 Et de plus, parce que le prédicateur était sage, il enseignait toujours au peuple la connaissance ; oui, il prêta une grande attention, rechercha et mit en ordre de nombreux proverbes.


Then shall the dust return to the earth as it was: and the spirit shall return unto God who gave it.

Vanity of vanities, saith the preacher; all is vanity.

And moreover, because the preacher was wise, he still taught the people knowledge; yea, he gave good heed, and sought out, and set in order many proverbs. (Ecclesiastes 12:7-9,

King James Version Bible)

No comments: